16 Ocak 2010 Cumartesi

GÜL YÜZLÜ SEVGİLİYE 13




               Bu gece dudaklarımdan dökülen her kelimede yine sen varsın. Bomboş caddelerde yürürken senin adını haykırıyorum bu fani dünyadaki her türlü yolunu şaşırmış ve senin ahlakından bihaber insanlığın umursamazlığına inat. Sana hasret gecelerimde sana olan sevdamı kalbimin en ücra köşelerine yazıyorum. Sena olan özlemimi ve hasretimi yazıyorum haddim olmayarak. Yağmurun yağıyor gönlümün sensizlikle yanan her yerine. Yağsın ki saklasın sensizliğimde döktüğüm gözyaşlarımı saklasın. Senin güzel ahlakından, örnek yaşamından uzak yaşadığım hayatımı saklasın.


                 Bu gece yine yağmur yağıyor. Senin örnek ahlakından uzak yaşadığım anlarda çok üşüyorum. Üşüyorum sensiz kaldığım saatlerde. Sevdamı, umudumu, geleceğe ait hayallerimi ve gönlümü serinleten bir sel gibi kalbime akıttım. Bu gece ve yağmur yağan her gece yağmurla beraber gözyaşlarım yağıyor ve ismini yazıyor sensizliğin acısı ile kıvranan kaldırımlara. Ve dahi yağmurun yağmadığı gecelerde de kazınır senin aşkınla yanan gönüllere gül yüzlü sevgili Muhammed Mustafa (s.a.v.) yazılır.

                Gözlerimin içine bir hayalde olsa, bir kez değseydi insanlığı sevgiyle kucaklayan gözlerin. Tebessümünden bir gül açsaydı gül yüzünde, hayalde olsa, rüya da olsa bir bakışın şu fani dünyadaki kısacık bir ömre değmez miydi? İsmini kazıdığım kaldırımlar yaşanmaz oldu tıpkı senden önceki cehalet döneminde olduğu gibi ahlaksızlık dolmuş. Allahın kitabı Kuran’ın emri doğrultusunda tebliğ ettiğin düsturlardan uzaklaşıldı. Her türlü yalan, hırsızlık, kul hakkı yemek, kamu malı yemek, zina ve hayasızlık aldı başını gidiyor. Dünyanın her bir metrekaresine sen yağıyorsun. Senin örnek ahlakının ve senin hayatında yaşam bulan Kuran ahlakının yaşam kareleri can bulmaya çalışıyor. İsmini kazıdığım kaldırımlara sen yağarken, sana sevda ile ve kurtuluş ümidiyle yanan gönüller seni, örnek yaşamını ve kurtuluş yolunu anlatıyor. Kalbi mühürlü olanlar bundan bihaber kalmaya devam ediyor. Bense seni arıyorum çekinmeden ve Allah korkusundan yoksunca günah işlenen kaldırımlarda.


                 Sen güneşsin insanlığı Allah’ın insanlığa mesajı olan ilahi Vahyi Kuran ışığıyla ve örnek yaşamınla aydınlatan. Peşinde ise milyarlarca ümmetiz, seni takip eden birer gezegen. Senden öğrendim yaşama hakkı vardır karıncayı bile ezemem. Üç günden fazla dargın bizden değildir buyuruyorsun, onun için kimseyle küs duramam. Bütün Müslümanlar benim kardeşim, ben kimsenin arkasından kötülüğüne ve hoşlanmayacağı şekilde konuşamam. Konuşursam eğer; gül yüzlü sevgili sultanım senin şefaatini umamam.


                Beyhude geçen ömrüm seninle, insanlığa gösterdiğin kurtuluş ışığı ile huzur bulsun. Aşkına susayan, sevgin ve özleminle yanan divane gönlüm senin pınarlarından huzur ve ümit dolsun. Düşen yaprak misali yere düşerek kuruyup soluğumda, sırra kadem basıp omuzlarda gözlerden uzaklaşıp gittiğimde, öldü de kurtulduk, şu hayra yaramaz sıradan adamdan derlerse arkamdan komşularım, ben ne yaparım gül yüzlü sevgili sultanım. Vay benim halime o zaman. Şefaat eyle Allah’ın kutlu elçisi sevgili sultanım.


               Boynuzlu koyunun boynuzsuz koyuna hakkını vereceği gün, mizan terazisi kurulduğunda benim halim nice olur. Sen günah karsın, kevser suyundan içemezsin denirse halim nice olur.


Feyzullah Kırca
Akbaşlar Köyü / Dursunbey


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder