Evet değerli arkadaşlarım Türk net’e
sakın geçmeyin. Geçip de üyeliğinizi iptal ettirmek zorunda kalmayın. Şimdi
diyeceksiniz ki nedir bu Türk Net, neden geçmeyelim. Neden üyelik iptal
ettirmek zorunda kalmayalım.Türk Net telefon ve internet aboneliği sistemi,
Türk Telekom’un alt yapısını kullanarak abonelerine internet ve telefon hizmeti
veren bir özel haberleşme şirketidir.
Neden bunu söylüyorum ve neden bu
yazıyı anlatıyorum, hemen başımdan geçenleri anlatayım.
Ben yaklaşık 3,5 yıldan fazladır
Türk Telekom da telefon ve internet abonesiyim. İkişer yıllık abonelikler
şeklinde devam eden ikinci aboneliğim 29 Kasım 2010 yılından 29 Kasım 2012
yılına kadar devam ediyorken, 3 Temmuz 2012 günü cep telefonuma bir telefon
geldi. Türk Telekom’dan hizmet veriyoruz. Abone olursan telefona sabit ücret
parası ödemeyeceksin, sadece konuştuğunu ödeyeceksin, gece 7 den sabah yediye
ücretsiz konuşacaksın. İnternet ücreti yine aynı 60.00 tl olacak dediler. Başka
birinin tekrar arayacağını ve onay alacağını söylediler. Aynı numaradan 3-4
defa aradılar telefonum çekmediği için ancak 4 Temmuz 2012 de akşamüzeri
ulaştılar ve onay verdim.
Zannettim ki Telekom’daki aboneliğim bitti
yeni bir abonelik başlayacak. Kabul ettim. Hemen ertesi gün sabah saatlerinde
bir eleman adresime 5 Temmuz 2012 günü bir sözleşme getirdiler. İmzalarken
baktım ki Türk Telekom değil Türk Net İletişim ve haberleşme A.Ş. yazıyor. Sözleşme imzalamaya gelen arkadaş
gittikten sonra Türk Telekom Müşteri hizmetleri 4440375 numarasını aradım.
Durumu aktardım ve farklı bir şirket olan Türk net’e sadece alt yapı hizmeti
verdiklerini, onların ayrı bir şirket olduğunu öğrendikten sonra; benim Türk
Telekom’daki abonelik durumumu sordum. Aboneliğimin devam ettiğini, 7 aylık
indirim kullandığımı, aboneliğimin 29 Kasım 2012 ye kadar devam etmesi
gerektiğini ve Türk Net’e geçersem en az kullandığım indirim kadar ceza ödemem
gerektiğini öğrendim.
Müşteri hizmetlerine yanıltıldığımı
ve Türk Telekom da abone olarak kalmak istediğimi ve kesinlikle benim
aboneliğimi başka bir şirkete devredilmemesini 63027593 numaralı şikayet
bildirim dilekçesiyle istedim.
Ancak bunun yeterli olmadığını ve ilk
3 iş günü içinde Türk Telekom da kalmak istediğime dair en yakın Telekom
Müdürlüğüne yazılı dilekçe verip Türk Net aboneliğimi de iptal ettirerek
aboneliğimin devam edebileceğini müşteri hizmetlerinden öğrendim. Hemen 6
Temmuz 2012 Cuma günü saat 2 gibi ilçeye gittim. Yazılı dilekçemi yazdım fakat
ilçe Telekom da kimseler yoktu. Sordum PTT çalışanlarına ‘onlar bizden ayrıldı.
Onlar özel şirket oldu, arızaya gitmişlerdir 17:00 den sonra gelirler’ dediler.
Türk Net aboneliğimin iptali için
hazırladığım dilekçeyi;
‘Türk Net İletişim A.Ş Müdürlüğüne
Türk Telekom’daki aboneliğimi devam
ettirmek istediğim için sözleşmedeki Abonelik sonlandırma Başlığı Altındaki
(abonenin hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe
göstermeksizin malı teslim aldığı veya sözleşmenin imzalandığı tarihten
itibaren yedi gün içerisinde malı veya hizmeti reddederek sözleşmeden cayma
hakkının var olduğunu ve cayma bildiriminin Türk Net’e ulaşması tarihinden
itibaren malı geri almayı taahhüt ederiz. Bu madde de düzenlenene cayma
bildirimi Türk Net’in Büyükdere cad. no:121 Ercan Han Kat:2 Gayrettepe İSTANBUL
adresine yazılı bildirilecektir.) maddesine istinaden aboneliğimin
başlatılmadan yani üyeliğimin fiili olarak başlatılmadan iptal edilmesini
istediğim yazılı dilekçemi APS ile gönderdim. Ve hemen Türk net Müşteri
Hizmetlerine de telefon ederek durumu bildirdim. Keşke aramasaydım. Ben
aradıktan sonra cep telefonuma iptal talebiniz alınmıştır ancak 10 gün içinde
yazılı talebinizi bize ulaştırmanız gerekmektedir mesajı 6 Temmuz 2012 saat
16:22 de geldi. 16:52 de ise operatör değiştirme talebiniz alınmıştır mesajı geldi.
17:07 de ise Türk Net’e geçişiniz sağlanmıştır mesajı geldi. apar topar hemen
40 dk gibi kısa bir sürede iptal talebine rağmen geçişi yaptılar.
Bense Türk Telekom yetkileri
gelecekte yazılı dilekçe vereceğim diye beklemeye koyuldum. Neyse 17:00 den
sonra söylendiği gibi geldiler. Ancak ilçe de Müdürlük olmadığı için dilekçe
alamıyorlarmış ve dilekçemizi ile vermemiz gerekiyormuş. Rehberden bakıyoruz
telefon edip ilden bilgi alacağız. Rehberde yazan müdürlüğün numaralarının hiç
biri cevap vermiyor. Tabi mesai de bitti. 118 den 24 saat ulaşabileceğimiz
Balıkesir Telekom’un telefonu nu sorduk. Sonunda bir numara aldık. Cumartesi
gün öğleye kadar açık oluyoruz yarın gel dilekçeni ver, gerekli bilgiyi al
dediler. Sabah 8:00 de 9:00 da gittim. Kapı açıktı içeriye girdim. İçerde dört
beş kişi vardı. Kapalıyız dediler. Ya ‘cumartesi günü açık oluyoruz dedi dün
telefonla aradığım arkadaş’ dedimse de, ‘yok iki hafta önce açık oluyorduk. İki
haftadır kapalıyız. Git pazartesi günü gel’ dediler.
Pazartesi günü yine gittim. Durumumu
anlattım. 4440375 müşteri hizmetlerinden Türk Telekom aboneliğimi devam
ettirmek istiyorum diye yazılı dilekçe vermem gerektiğini söylediler. Onun için
geldiğimi söyledim. ‘Yanıltıldığımı, aboneliğimin devam etmesini istediğimi
Telekom aboneliğin tekrar açılmasını istediğim dilekçemi İlk iş günü olan 9
Temmuz 2012 pazartesi günü imzalayıp verdim.
Bitti mi? hayır. ‘Bekleyeceğiz’
dediler. ‘Neyi?’ dedim. ‘Türk Net denen o şirketin abonelinizi iptal etmesini
bekleyeceğiz’ dediler. ‘Onlar iptal ettikten sonra, alacağın internet numarasını
bize getireceksin bizde bu dilekçe ile önceki yarım kalan aboneliğinden doğan
cezayı alacağın yeni aboneliğe istinaden iptal edeceğiz’ dediler. ‘Ya olur mu
dedim. Onlar sizden aboneliğimi alırken sizin iptal etmenizi beklemediler ki’
dedimse de ‘doğrudur onlar bizden alıyor ama biz onlardan alamıyoruz’ dediler.
APS gönderimin bize ulaşmadı,
denmesini önlemek için 10 Temmuz 2012 Salı günü tekrar aynı iptal istemleri
içeren ve maddi ve manevi hiçbir sorumluk kabul etmediğimi ve bir an önce
aboneliğimi iptal etmeleri gerektiğini beyan eden yazılı dilekçemi yazdım ve
Türk Net’in 0 *** *** 55 60 nolu faks numarasına faksladım. Aynı gün yazılı
iptal talebiniz işleme alınmıştır mesajı cep telefonuma geldi. 11 Temmuz 2012
günü internet hizmetinin kapatıldığa dair mesaj cep telefonuma geldi. Bu arada
13 temmuz 2012 günü TTNET müşteri hizmetlerinden 63027593 nolu şikayet
dilekçemin sonuçlandığı mesajı geldi.
Sonra ne mi oldu? İnternet hizmeti
kapatıldı ama telefon hala Türk net sisteminde görüldüğü için telefon numarama
internet bağlatamıyorum. Her gün Türk Net müşteri hizmetlerini ısrarlı aramalar
sonucu telefonumu da kapattırdım. Ancak bugün 22 Temmuz 2012 ve hala telefon
numaramı sistemlerinden düşmediler (yani silmediler) ve ve her gün arıyorum
neden telefon numaramı sistemlerinden silmediklerini öğrenmek için. Bana her
seferinde işleminiz iki gün içince işleme alınacaktır. İşleminiz 24 saat için
de işleme alınacaktır. Hatta suçu Telekom’a atarak onların sistemden
silmediğini bile söylediler. 40-50 tl lik cep telefonu kontörünü sadece telefon
numaramı Türk Net’in sisteminden sildirmek için arayarak harcadım.
Sonuçta tarih yazmadan doldurup
verdiğim aynı telefon numaramı açtırmak için telefon başvuru ve internet
başvuru talebimi 10 Temmuz 2012 de vermiş olmama rağmen; telefon numaram hala onların sistemine
kayıtlı olduğu için Türk Telekom’dan telefon numaramı yeniden açtırıp internet
bağlatamıyorum. Dolayısıyla Temmuz ayının 5 inden beri internete evimden
giremiyorum. Allah razı olsun yakın arkadaşımın evinde internet var ve acil
işlerimi oradan hallediyorum. Görülen o ki; artık Türk Net bizim numarayı boşa
çıkarıp sistemlerinden düşmeyecek, bize de yeni bir telefon numarası ve
internet bağlatmak görünüyordu.
Türk Telekom önceki abonelikten
doğan cezayı yeni aboneliğe ve müdürlükteki yazılı dilekçeye rağmen kaldırmayıp
bizden almaya kalkar mı bilmiyorum. Ama öyle bir şey yaparsa da cezayı alsa
bile Telekom’daki 2 adet telefon aboneliklerimi ve internet aboneliğimi hepten
iptal ettiririm yine Telekom kaybeder.
Evet, sevgili dostlar, değerli
arkadaşlar başımda böyle bir bela var. Nerden bulaştım. Keşke hiç
bulaşmasaydım. Şimdi kendimi kurtarmak için uğraşıp duruyorum. Siz siz olun
sakın ola ki; kendinizi Türk Net’e bulaştırmayın. İmam olan arkadaşlarım, bu
başıma gelenleri Telefon ve internet alacak olan cemaatlerinize anlatında bu
şekilde mağdur olmasınlar.
*
İnternet adreslerine köşe yazısı
yazıyorum ve yazdığım sitelere bu durumu anlatacağımı söylemiştim müşteri
hizmetlerini en son aradığımda. Sağ olsunlar aynı gün 23 Temmuz günü telefon
numaramı silmişler bende yeniden Telekom da abone olabildim aynı numaramla.
İnternet sözleşmesini de yaparak artık internete yine Telekom aracılığı
İle girebiliyorum. Değişiklikten
sonra ilk üç iş günü içinde vermiş olduğum dilekçeye istinaden Telekom il
müdürlüğü önceki abonelikten gelecek cezayı kaldıracak. Bu gün 25 Temmuz 2012
itibariyle; zor zahmet sorunumu böylece halletmiş oldum.
Feyzullah Kırca
Akbaşlar Köyü / Dursunbey
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder